Alla inlägg den 2 april 2007

Av marremaja - 2 april 2007 17:43

Bara att hålla reda på repristiderna, andetagen, bara att kryssa i rätt ruta, kyssa rätt mun, bara att minnas sina hemligheter.

Av marremaja - 2 april 2007 16:31

Onsdag - Söndag besöktes norra norrland av dom snyggaste botchar man nånsin skådat; jag, Ele och Nina.Bilresan ner hade vi många diskusioner om allt och inget. Jag - jag måste pissaNina - det heter inte pissa, det heter kissa om man är tjejSen kom vi fram till att jag måste ta en drill funkar också ;D Vi stannade i umeå och käka middag, jag beställde nachostallrik...Inga grönsaker till nachostallriken?! Storstäder....Som vanligt var det iaf mycket roligt, även om vi var trötta.. fast jag kom in i nån konstig deppgreje en halvtimme ungefär..Wouldn't it be good to be in your shoes, even if it was for just one day. Wouldn't it be good if we could wish our selves away. iaf JAG fick äran att köra sista biten, det var tur att Nina var vaken och prata med mig, annars hade jag nog somnat.Väl därnere (00:00) stannade vi hos Heidi för att sova där. Vi käka varma mackor och pratade. Sen kom Heidis lillebror Johannes och hans kompis dit, roliga prickar!Torsdagen vare begravning som gällde. Ele började köra, men efter några mil såg jag hur hon var på väg att somna så jag körde resten av biten, ca 26 mil. Men det var kul och inga renar gjorde intrång på vägen. Sen garvade vi åt alla roliga namn på ställen där. Naisjärvi, purnuvaara m.fl och hade en lååång diskusion om vart vi hade sett ett namn :D Jag hade fel...Begravningen sög. (förlåt karin) Pappa tvingade mig att filma hela tiden och mamma tvingade mig att ta kort. Sen sjöng kören roligt och när jag skulle släppa ner rosen i graven landade den roligt så jag började garva. Inte så genomtänkt. Osså hade prästen världens största näsa. MEN, tro det eller ej, jag har massa rolig släkt :D Gubbarna var bäst! Och det finns massa saker som ligger i släkten.På hemvägen fick jag köra hela vägen igen, Ele mådde så dåligt.Natten till fredagen fick jag gå och spy. DET VAR INTE KUL. jag är ganska säker på att det är matförgiftning.Hur som helst. På fredagen kände jag mig inte hundra i magen, så när dom andra jobbade och var duktiga vilade jag. Sen drog vi över till Finland och gick på Alko ;) Jag är väldigt nöjd med mina inköp, mohaha.Sen när årsmötet började.. eller, inte själv årsmötet, men alla som skulle vara med samlades iaf på O'learys osså käkade vi där. Tacos. Fy fan vad gott det var, även fast jag åt det två dagar innan också.Lördagen var iaf roligast. Årsmötet tog inte ens en timme, så vi fick springa runt på stan lite. Dom hade iofs bara en affär som var värld att titta på, sen fikade vi på ett väldigt mysigt fik :) Sen vare Skotersafari som gällde, grymt kul! Lite tråkigt att vi inte fick köra så mycket bara.. Och Ele och Nina pajade deras skoter :D HAHA.Sen åt vi middag på O'learys igen. Jag är ganska säker på att alla var avundsjuk på vårat bord, vi skrattade HELA tiden. David är verkligen världens roligaste :D osså är han snyggast och smartast också, precis som jag ;) Jag och Ele började imitera Johan Glans på sthlm och snackade om gubbgodis, och så säger Nina att hon äter Riesen. Fy fan va hon fick höra att hon var gammal HELA tiden efter det!När vi drog tillbaka till hotellet vid 21:30 satt jag, Ele, Nina, Nina nr2 och David inne på vårat hotellrum och drack Bailys och bara hade askul. Vid halv 12 bestämde vi oss iaf för att sova.Hotellet vi bodde på var ganska nytt så dom hade inte ens nåt ställe man kunde äta på, så vi fick typ förpackningar med frukost så fick man fixa själv på rummet.Jag kommer inte in i skinkan! - Nina.Vägen hem var också kul som vanligt. Jag är så glad att jag får följa med på dom här sakerna.. så jäävla glad. Även om alla som var där inte är roligast, så finns det några som är roliga så det räcker och blir över. Det är dom som gör allt så bra. Jag längtar tills nästa aktivitet :D

Ovido - Quiz & Flashcards