Alla inlägg under juni 2007

Av marremaja - 30 juni 2007 17:39

Jag gick precis in på Toffes blogg för att se om han skrivit nåt mer, men självklart hade han inte det... Men jag ÄLSKAR hans "god råd och sanningar", hihi.


*Lek aldrig katt och råtta om du är en råtta...
*En klapp på axeln är bara en halvmeter från en spark i arselet....
*Lita inte på någon förutom dig själv,och inte på dig själv för mycket...
*Ibland är du insekten,ibland vindrutan...
*Det finns alltid en idiot mer än du räknade med...

Ikväll blir det förövrigt filmkväll med Mimmi och Toffe, har ingen lust att gå ut och min ekonomi funkar inte för det heller. Men det var skönt att jobba igår och få känna att man faktiskt KAN tjäna lite pengar. Även om springa fram och tillbaka konstant i 5 timmar inte är min favvosysselsättning så var det kul :)

Av marremaja - 29 juni 2007 01:37

Idag fyllde mamma år. Så jag städade lite, lagade mat och gjorde tårta :D Värsta stolt över mig själv, för allt blev faktiskt OTROLIGT nog bra :P


Iaf, senare på kvällen ringde Emma och frågade om vi skulle dra på Rix FM festivalen i Övik, och eftersom jag inte hade så mycket annat för mig så drog vi. JP hänkade såklart också med ;)
Väl där hade vi otroligt nog inte missat en enda artist. Det var Velvet, Niklas Wahlgren, Sebastian, E-type och sist, men absolut inte minst (eller det kanske han var..) OLA! (Emmas gullisnutt ;D) Jag fick iaf "äran" att ta massa kort med Emmas konstiga kamera. Men några blev riktigt bra. Hur som helst var Olas dansare/bakgrundsångare såå jävla nice. Dreads och tatueringar.. MJAU. Dessutom visade han ganska tydligt att han kunde sjunga och dansa också :D

Efteråt drog vi på McDonalds och käkade glass, drack cola och pratade. När vi väl bestämde oss för att åka fick vi nåt annat att tänka på; en bil fullsmackad (4 pers iaf..) med snygga killar som glodde ;) Sååå vi kunde ju inte annat än stanna ett tag, hähä.


Tack för den här kvällen girls *smack*


Vi gjorde en lista i bilen på väg hem (har dock ändrat lite i Emmas lista.. Ola nämndes LITE för många gånger ;D):
Sötaste: OLA
Roligaste: Biljakten
Nära döden upplevelse: Röd ljuset i Ö-vik
Pinsamaste: E-types dansare
Pappa gå hem, jag skäms: Niklas Wahlgren.
Snygging: Killen på elgittar.

Absolut hetast enligt mig: Olas dansare



Av marremaja - 28 juni 2007 01:31

"Do you listen to yourself?
Never live for someone else
Do you like the way you feel?
Nothing hurts when no one's real"

Av marremaja - 27 juni 2007 21:51

Where did I go wrong? I lost a friend
Somewhere along in the bitterness
And I would have stayed up with you all night
Had I known how to save a life

Av marremaja - 27 juni 2007 17:33

Hon – Vänta lite

Han – Va?

Hon – Har du kondom?

Han – Jaae.. typ.

Hon – Vaddå typ?!

Han – Jamen du vet, det är ju rätt pinsamt att slänga upp ett paket kondomer på rullbandet i kassan va, så jag.. ja jag har jobbat lite på en egen lösning…

Det här är en toarulle med en halv valnöt fasttejpad på.. Eh, nu tänker du säkert ”Vaddå gör det inte ont att ha den mellan benen?”. Och.. jo, det gör ont som fan.. MEN, jag tog med mig den här byttan med  tjära som man kan doppa den i. Ehe, och nu kanske du tänker att ”Hallå, 25 liter tjära i fittan kanske inte är så bra om det blir kvar där inne med känsliga slemhinnor och sånt”. Och nej, det är det säkert inte.. Därför har jag med mig dom här dresserade hamstrarna. Jag har arbetat med dom ett par månader nu, så dom går helt enkelt in genom det här röret och så tar dom hand om varenda liten droppe tjära som finns där inne. Och jag vet, jag vet, du tänker säkert ”Men hallå, tänk om en hamster fastnar där inne och dör liksom. Det är ju inte så jävla kul med en död hamster i fittan”. Och nej… det kan jag hålla med om. Så jag har modifierat den här elvispen som… eh.. okej, jag ser på dig nu att du är lite tveksam, men alltså, det behöver du inte vara. Jag har provat allt det här på mig själv innan.. fast i rövhålet då. Och.. ja.. det tog ju ett tag innan jag kunde sitta normalt igen, va. Mene.. det behöver ju inte bli så för dig, va. I och med att du är tjej och så, så är det ju lite annorlunda och.. ja.. vi kanske bara ska köra igång innan lusten försvinner liksom.. och.. för du är kåt eller? Du? … fan.

Av marremaja - 27 juni 2007 16:59

Ni som har sett den där videon på Youtube "Vad tyst det blev..." lär älska den lika mycket som jag :D

Olof skickade en länk till den för lääängesen, men sen dog datorn och jag kom inte ihåg vad den hette och Olof kom inte heller ihåg. Men så igår när jag, Mimmi och Toffe umgicks så började han prata om den så nu har jag ÄNTLIGEN fått se den igen xD

Haha, det är nästan så jag tror att jag har såna där goda och onda gubbar som pratar med mig också ;D


Idag var jag in till stan och käkade lunch med Ayam och Jennie. Det var riktigt trevligt. Efteråt for jag och mamma till Mio i Långsele och köpte ett nytt köksbord och stolar.

Sen har mamma i princip lovat mig en.... RUND SÄNG!


Mamma - Jag har ju faktiskt sagt att om jag skulle bli "rik" nångång så skulle du och Ele få nåt ni ville ha...


Fatta vad glad jag är, hihi! :D


Rund säng, rund säng, rund säng, rund säng, rund säng, rund säng, rund säng, rund säng, rund säng, rund säng, rund säng,

rund säng, rund säng, rund säng, rund säng, rund säng, rund säng,

rund säng, rund säng, rund säng, rund säng!



Av marremaja - 25 juni 2007 20:34

Så var midsommar över.


Det här året var jag i Norrfällsviken över midsommarhelgen. Och det var helt klart okej ;P Fast jag börjar tycka synd om Emelie... Hoppas du inte är allt för less på att vara ute med mig :P


Idag kom hela tandställningen på underkäken på plats.. I hate it! Men imorron är det jobbmöjligheter påväg iaf :D

Av marremaja - 19 juni 2007 13:28

Hallåe!

Nu var det ett tag sen jag gjorde min röst hörd här, men spill inga tårar för det kära vänner, 'cause I'm back!


I torsdags brummade jag ner till Emelie  i Sundsvall. Mooretjejerna skulle vara där, och min första tanke när jag hörde det var ungefär "Men då borde det ju komma MASSA killar också". Tyvärr var det inte så jävla många killar xD

Vi förfestade med Emelies kompis Niklas och hans tre kompisar. Det var riktigt trevligt, hade lite allsång och sånt :P

Väl nere på 360 kändes det som att man faktiskt hade träffat de flesta som var där, och dom man inte hade träffat presenterade man sig för :)

Det var så förbannat roligt att dansa! Jag och Emelie, vi kan det där vi xD

BÄSTA på hela kvällen var när nån kille kom fram och pratade med mig och Emelie:

Kille - Synd att det var så dåligt väder idag..

Jag & Emelie - Ja.. det var synd.

Kille - Det gör ju så att det inte kommer så mycket folk..

Jag & Emelie - Ja.. tyvärr.

Kille - Men ni får väl betalt ändå?

Jag & Emelie - Va?

Kille - Ja men.. ni måste ju få pengar ändå?

Jag & Emelie - (Då fattade vi att han trodde vi var Mooretjejer xD) Jahaa, ja, joo det får vi!

BWO-kopian skjutsade oss hem eftersom det inte går nattbussar på torsdagar (Lite synd att vi inte kom och tänka på det tidigare än samma NATT)


Sen i helgen har jag inte gjort nåt speciellt.. var och kollade på fotboll. Det var kul, men inte överdrivet kul. Fast sen när jag och Ele kom hem från fotbollen vid 24 hade vi askul! VI skulle först försöka sjunga på singstar, UTAN att väcka mamma och pappa. Det gick inte så bra ^^, Sen kollade vi på "Älskade älskling" som jag kallade den, men ni känner väl igen den mer som "Underbara älskade". Den var inte superbra, men vi hade ändå kul. Ele käkade kall korv och pärsallad och jag tog varm korv och pärsallad.


I söndags käkade jag på Toledos med Ele, Jea och Patrik. Det var riktigt kul, för även om jag inte känner Jea och Patrik direkt var det så avslappnad stämning, dom är värsta schyssta :D

Sen gjorde Emelie, min babe, slingor på mig. Jag ska egentligen inte klaga, men jag tycker änmdå att det är liiite oranget ;P Fast inte ens min syster tyckte det var så farligt och hon brukar ju inte vara sen med att påpeka vad hon tycker xD


Igår så hade vi grillfest hemma hos Mimmi. Enda problemet var att jag fick tandställning på underkäken igår, så det är typ helt omöjligt för mig att käka nånting. Hur som helst, Mimmi och Toffe grillade och jag och Emelie kokade korv och nudlar! Det blev asgott :D Fast innan hann jag dricka upp tamigfan en liter nyponsoppa nästan... Usch. Sen käkade vi tacochips och hade dip. GOOOTT. Fast det var lite krångligt att äta. Vi kollade på John Tucker must die, en riktigt tjejfilm. Men alltså, den var varken jättebra eller jättedålig. Den dög helt enkelt. Och efter filmen dansade vi dancningstage, woho! Var aslängesen jag dansade och det var riktigt kul, jag och Emelie är dancingstage drottningarna skulle man väl kanske kunna säga ;)


Nu ska jag klä på mig och fara till stan!

Ovido - Quiz & Flashcards