Alla inlägg den 6 juni 2007

Av marremaja - 6 juni 2007 15:01

Jag vet inte vart jag ska börja, finns ju som vanligt tusentals saker att berätta men det som slog mig mest när (att) jag väl kom hem var att det hade varit den roligaste, rörigaste, skummaste, "fullaste" veckan i mitt liv.


Hotellet - Ballaton

Jag och Magda bokade våran resa till Bulgarien innan jullovet, ett bra tag sen alltså, och vi valde som de flesta andra i hennes klass - Hotell Ballaton.

I det lilla rummet fanns det två sängar som var riktigt sköna i jämförelse med Emelies och deras sängar på deras hotell, det fanns ett litet bord typ och ett badrum såklart. Badrummet var riktigt lyxigt; dusch, toalett och handfat i ett, vilket resulterade i att hela badrummet blev DYGNBLÖTT när man duschade, även toapappret.

Poolen var fin iaf, även fast den var så jävla kall och ett minus var att poolbaren inte var öppen en enda gång under vår vistelse.


Alkohol - Fest

Första dagen vi kom dit gick Balltongänget ut och käkade, iaf vi 12 tjejer. Det var svinigt gott och billigt. Alkoholintaget började redan där med en Strawberry Daquiri - den absolut godaste drinken jag smakat, även om just det stället inte hade den bästa var den god.

Sedan festade vi vidare på stället som blev mitt favvoställe; Las Palmas. jag var där varje kväll.

Happy Hour var inte illa. Två drinkar betala för en? JA TACK.

De första dagarna var jag äckligt stolt över mig själv. Jag blev aldrig FÖR full som jag lätt brukar kunna  bli här hemma, jag tog alltså alltid hand om mig själv och jag tog den lugnt med killarna.

Dock blev man ju mer och mer alkoholtålig för varje dag vilken gjorde att man överskattade sig själv i slutet - sista dagen.

Men köpa alkohol där nere var inga problem, man gick bara några meter ifrån hotellet till Supermarket, som förövrigt var öppet dygnet runt, och inhandlade vad man nu ville ha för ett billigt pris. Sprit, cider, alkoläsk, vatten?


Folket

Innan vi for sa vi att det skulle bli ett mini Sollefteå där, och det var det, men dock var det ett ännu större "mini Sverige". Tamigfan alla var från Sverige, eller iaf scandinavien. Förutom Mimmis tysk xD

Och ett tag kändes det som att ALLA vi träffade var från Jönköping. Fast det var några göteborgare och skåningar där också ;)

Hur som helst är det ju alltid folket man träffar/umgås med som avgör om resan blev bra eller inte, och min resa var bra.. på det sättet.


Bulgarien i sig

Jag hade tur. Jag träffade ingen sliskig bulgariegubbe, inga elaka jävlar från maffian och inga horor. Det är jag grymt glad över. Fast inkastarna var så jäävla jobbiga, fi fan! Jag kan inte säga att jag tycker Bulgarien/Sunny Beach var det finaste stället jag sett. Men det dög ju helt klart :)


I övrigt

Som sagt hände det mycket konstiga saker också, men det jag tycker är synd är att folk förstorar upp småsaker så här i efterhand och där nere (och med småsaker menar jag inte att jag är så oansvarlig, för det är en stor sak). Men det finns andra saker.. dock förstorade jag kanske upp saker också, men ändå inte i samma grad.


Hur som helst är jag ändå glad att jag gjorde resan.


Bästa citaten under resan:

"Men fatta, jag blev bjuden på tre öl, två tequila och massa drinkar"

"Vi dricker, slicker och suger"

"Men neeej, ni kan ju inte bada i havet, ni kommer drunka!! Bada i poolen!" - Med skånsk dialekt


Ovido - Quiz & Flashcards