Alla inlägg under februari 2007

Av marremaja - 28 februari 2007 23:57

GalenHela dagen har varit galen. Började med att det var obligatorisk närvaro på skolan för att sitta på en hård stol, som vanligt, och lyssna på massa om universitet och arbetsförmedligen.Det enda positiva med denna dag var nog Lule-killen ;) Håller helt klart med dig Emma, han var skiiiitsnygg.Tidigare än jag egentligen fick, for jag mot Kramfors för att hämta upp Toffe och för att sedan fortsätta resan mot oändligheten, Sundsvall. :) Det är nämligen studentfest imorron och temat är Pimp and Whoe, with a touch of gold. PANIK. Okej... jag ska alltså se ut som en hora? Vad jag vet var det ingen som har haft lätt för att välja kläder ur garderoben. Och speciellt inte jag. Jag har inte så mycket kläder att välja mellan.. inte om man jämför med Magda t ex ;P (Jag menar inte att Magda har massa Hor-kläder...)Hur som helst tog jag med Toffe som.. euhm.. smakråd och bärhjälp. ;) Toffe: "Men den här då..? Eller näh, det är inte horigt nog"Undra vad Sundsvallsborna tänkte när dom hörde oss diskutera kläderna egentligen... "Horigt? Är det det nya inne-ordet? Ska vi börja säga det nu också eller?"Jag testade massa kläder som var tänkbara kandidater till festen, men kjolen jag blev mest sugen på fanns inte i min storlek. H&M blev tillslut räddaren i nöden. I'll be schoolgirl tomorrow.På vägen hem for vi in på IKEA. jag kollade på den runda sängen jag vill ha och jag föll pladask. Totally in löv. Hähä.Det hände många roliga saker under dagen iaf. Vi besökte två platser som vi inte hade planerat; Timrå och Höga kustenbron.Jag tappade mobilen i bilen.. men den var OMÖJLIG att hitta. (hittade iofs den tillslut när vi stannade på OK för att kunna leta ordentligt)Betalade parkering till 8 imorgon bitti.Mja, allt kanske inte låter så kul, men det var det ;DToffe säger:Typ din 30 minuter långa hångelstund med sängen är ju en personlig favorit :P

Av marremaja - 27 februari 2007 01:34

Jag lyssnade extremt mycket på denna låt under sommaren. Och nu hittade jag den igen.. jag mår dåligt! VILL HA SOMMAREN IGEN. Den var så bra, men samtidigt vet jag att den här sommaren kommer bli så mycket bättre. Så många låtar som jag förknippar med sommarn 06.A - NothingByz - Hey därGroove Coverage - 21st century digital girlVeronica Maggio - Aldrig nöjdShakira - Hips don't lieMange Schmidt - GlassigtSay Color - It's summer in my heartSnook - Längst fram i taxinMary J.Blidge feat. U 2 - OneAkcent - Jokero que te gustaFatman scoop - I wanna dance with somebodyGigi D'agistino - BlaBlaBlaThe Connels - 74 75Sense Field - Save yourselfPakito - Living on videoVinylshakerz - One Night In BankokTrain - Save the dayThe sounds - (Alla låtar)Loco loco - MosquitoIdag häsade jag och mamma på mormor och morfar. Skulle egentligen på Fotografisk bild, men när mamma sa att hon skulle dit tog jag chansen att följa med. Jag kommer ändå inte få fingrarna ur arslet och åka dit själv.VI komhem vid 18:30, så jag gick på linedancen. Det var otroligt nog en dans som gjorde att man blev lite anfådd. Det var en ny upplevelse. Ny men bra. :PSen färgade jag och Ele håret.. jag kommer aldrig få bort den röda nyansen ur håret. Och efter det var det Prison Break. GAH. Att det ska vara så jävla spännande!!Nu ska jag nog sova.. Japp. Häääj.

Av marremaja - 26 februari 2007 00:42

Ikväll har jag i princip spelat gitarr och göttat mig vid tv:n med glass (massa chokladsås) och nikotinfri snus, som förövrigt smakar skit.Jag har lärt mig flera låtar ikväll, och det är fan riktigt roligt att spela gitarr. Kanske ska satsa på det. Joina Toffe och Jonssons band.. Crappy ass band. :DJo ni, drömma får man. Det vet jag.

Av marremaja - 25 februari 2007 15:41

Igår var en händelserik dag.. Efter jobbet käkade jag, sen drog jag till Emma och kollade på melodifstivalen med henne och Magda. De festade och jag festade inte :( Melodifestivalen igår var väl ingen höjdare måste jag säga. Det finns ju bara en...två... klara vinnare! THE ARK & MÅNS! Weeii. Idag har jag ätit lunch på Remslerestaurangen. Gulle fyllde 85 igår och ville bjuda oss idag :) Dock är det ju min släkt vi pratar om och när inte Ele var där så var det en lååång pina. Men jag försökte. Pappa säger att han aldrig får veta nåt, så jag berättade om mina planer: När Ele har flyttat ska jag ta hennes rum osså ska jag ställa in en rund säng :D Sen behöver jag inte så mycket mer grejer.. Men det var ju dumt av mig.. han hittade ju bara fel. Allt jag ville ha var fel. "Du kan ju inte ha en rund säng! Det finns inte ens runda sängar. Hur ska du kunna bädda en rund säng?! Då kan du ju inte uttnyttja hörnen i rummet. Då måste den ju vara jättestor om man ska kunna få plats i den" osv. Fattar inte hur han orkar hitta så många fel på allt :S Nästan imponerande.

Av marremaja - 24 februari 2007 15:02

Ikväll äre melodifestivalen som gäller.Att Magnus Uggla ska vara med har ännu inte hunnit smälta in helt i min skalle. Jag har lite svårt att se han som en schlagerdrottning? ;) Fast att The Ark, Sebastian och Måns var med är också jävliggt chockerande. Fast det är kul! (:Idag for jag på jobbet iaf. Jag känner mig MYCKET friskare nu än alla andra dagar denna vecka. Men jag tror jag har haft problem med allt som är möjligt. 1. Förskylning 2. Öroninflammation 3. Halsmandlarna svällde som basketbollar 4. Ögonen blev knas, antar att allt hemskt i min kropp försökte ta sig ut genom ögonen.. Lagom svällda dom var imorse, och lagom hett det var :P

Av marremaja - 23 februari 2007 16:11

Idag var jag tvungen att stanna hemma igen. Jag vill bara bli frisk! Är det verkligen för mycket begärt? Enda dagen jag inte varit sjuk under min APU var första dagen. Och det var nog den roligaste dagen också..Jag har kollat på tv och ätit äggmackor idag. Och sms:at lite med Tofflan. Men ikväll då? Det är fredag och jag VILL göra nåt kul.. fast jag vet inte vad eller med vem. vet inte om jag orkar heller. :/"kom på ett botemedel till min onda sjukdom"

Av marremaja - 22 februari 2007 21:18

Detta har varit en lång dag. En lång dag att stå ute i kylan och ropa upp nummer i en radio. Hehe. Jag och Jeanette hjälpte till på skidskytten. Det var kul, synd att det var så kallt bara :/ Men dom tyckte att vi hade gjort ett bra jobb, känn på den du ;DJag och Emelie kollade på kälkhockeyn idag också. Sverige - Norge. Norge vann med 4-0 dock. men dom va jävligt bra, så dom förtjänade ändå vinsten.Nu kommer Emelie snart hit, vi ska käka poppcorn. Fast jag börjar jobba 8 imorron så det blir inget nattsudd :P

Av marremaja - 19 februari 2007 19:04

Idag blev jag hemma ändå. Mådde verkligen piss imorse, och det är inte jättemycket bättre nu, fast jag kan ju stå på benen iaf. Och det är väl det som betyder nåt :PHar legat vid tv:n ungefär.. euhm.. HELA DAGEN. utom då jag tog lite kort på mig själv! ;D (vilket jag gjorde utomhus, hostade rejält ettt bra tag efter det. Doh)Har sett Bewitched, jag förstår varför du blev sur över att jag "dumpade" dig för den filmen nu Toffe. Not my kind of movie either, om man säger så.Ikväll skulle jag hitta på nåt med mina legobitar, men jag har inte hört nåt från nån av dom så vi får väl se hur det blir med det. :P

Ovido - Quiz & Flashcards