Alla inlägg under december 2007

Av marremaja - 31 december 2007 16:13

Har varit i stan hos syster i princip sen jag vaknade, träffade Emma en sväng när hon och Jonny for förbi i bilen ;P Fick en konstig blick av henne när hon såg min och Eles "nyårsmiddag" (micromat). MEN, nu är det så att jag fick veta för en kvart sen att vi ska käka middag hos farfar och Gulle... 16.30 ?!

Jag har inte duschat, därmed är jag inte iordning för min festkväll på en fläck! Dessutom ska jag och Emelie åka vid 18... kommer iofs förmodligen bli senare, har nämligen upptäckt att vi börjar bli slarvig när det gäller att hålla våra scheman ;) Jaja, det smartaste nu är kanske inte att sitta här utan att besöka duschen!

Av marremaja - 31 december 2007 02:21

Annandag - Sundsvall, sprit, krog, dans; Jävligt lyckad kväll, trots att det var en helt störd kväll egentligen :D


Dagen efter annandagen - Övik, sprit, hemmafest, bilder... bra mycket stördare än dagen innan xD


Lördag - Sollefteå, sprit, Emma, Magda, krog, efterfest. Roligt som satan faktiskt!


Nyår (imorron) - Sundsvall, sprit, hemmafest... sen får vi se ;)


GOTT NYTT ÅR!



Av marremaja - 26 december 2007 13:35

Mahaha.

Juldagsnatten jobbade jag alltså. Var så jävulskt med folk så jag knappt fattar det.. fanns knappt  tid att andas ett tag. Men det var ändå roligt, fick dock jobba över en timme så jag hann inte gå in på krogen när jag kom till stan. Det hemskaste igår var ändå när en kvinna fick knäet ur led :S Var nog det värsta jag sett! Som tur var kom min ambulans-morbror och kollega dit och hämtade henne :) Blev ju lovad en dans som jag inte hann med heller.. Men annars var det en kanon kväll!

Väl nere på stan var Magda den första jag träffade, men hon försvann så jag pratade med Björck och några andra istället. Sen när hon kom tillbaka insåg jag att hon inte var nykter direkt ;) Sååå, några Magda citat:

"Det jag försöker säga är att det spelar ingen roll vilken färg du har på jeansen, jag vill ändå gå ut med dig"

"Jag vill hellre stå här och brinna med dig"

"Du lurar han och säger att du ska bo med han, men sen bor du med mig, och jag säger att jag bor hos dig." (typ)

Sen när hon dunkade huvet i en ruta var ganska roligt att se också ;)

Ska bli intressant å se om hon kommer ihåg allt hon la på minnet om mig igår. var fyra saker hon påpekade att hon skulle minnas :P


Skjutsade iaf hem Magda, Erik och Bjuris. Väl hemma i bjursta slängde jag mig bara på sängen typ! Ikväll äre fest i Sundsvall.

"Men vilken tid ska ni fara då?", "Vart ska ni gå då?", "Vart ska du sova?" ;) Puss på dig Magda, du gjorde min kväll igår ;D

Av marremaja - 25 december 2007 17:37

Den här kvällen innebär för dom flesta att slippa släkten ett tag och bara dra ut på partaj. Själv ska jag jobba natt. Om mindre än en timme sitter jag i bilen på väg dit... och förkyld är jag :S

Just nu sitter jag vid min nya underbara bärbara dator :D Kan fortfarande inte fatta att den är MIN. Love it! Och så spelar jag nya favvolåten Adam Tensta - My cool.

Men men, nu  är det väl dags at glida in i duschen, göra mig iordning och fara iväg. Slutar iaf 01, så då drar jag ner på stan och hoppas på att träffa nå roliga människor :D

Av marremaja - 24 december 2007 18:33

Snodde överskriften från Olofs julhälsning, tyckte den var passande ;)

Idag är det alltså JULATFON! Kalle Ankas Jul, glögg, julskinka och tomtar. Allt finns här! Jag och Ele blev inhyrda som tomtar hos en granne också, har precis kommit därifrån typ. Vi var båda riktigt nervösa för vi känner dom knappt :P Men det gick asbra och barnen var så söta :D


Nu kommer nog tomten hit snart ;)

Av marremaja - 22 december 2007 21:40

Det är verkligen hemskt vad tiden går fort.. Igår skulle tydligen ha varit den mörkaste dagen på året, men jag tycker den var lika mörk som alla andra dagar denna vinter. 


Kan inte fatta att det är julafton om 2 dagar! Santa Clause is coming to town!

Av marremaja - 17 december 2007 22:25

YES, denna helg har varit knepig..


Fredag:

Vad skulle jag göra utan Ronnie?

Svar: Förmodligen inte dricka öl lika ofta som jag gör!


Jag har halft lärt mig att öl inte är riktgit bra för mig, så jag drack inte så många. Förfestandet hos Ronnie var INTE utöver det vanliga. Den lilla annorlunda underhållningen Tony och Ronnie bjöd på denna gången var att de tog på sig crosshjälmar, drog ner byxorna och kutande omkring. Hade faktiskt inte sett det med hjälmarna innan ;)

Hur som helst drog vi efter många om och men från Ronnie ner mot Gladan.. hehe. Mja, det vore dumt att skriva allt i detalj just nu, så jag skiter i det! Väl nere på Gladan sprang jag omkring med dom gula glasögonen nån pyntat mig med, blev bjuden på ett antal drinkar, och dansade. När kvällen var slut blev det efterfest hos Shaggy. Där drack jag MER, så jag kommer faktiskt inte ihåg exakt när vi gick därifrån.. Och så hann jag skicka 2 väldigt konstiga sms, som jag fattar absolut noll av. Men bra som garv-virke xD


Lördag:

Vaknar upp bredvid Nina i Kramfors, kollar på klockan och inser att jag skulle ha varit på jobbet för 10 MINUTER SEN! Panik? JAAAAAAAAAAAAAAA! Jag skrek allt jag kunde för jag insåg att jag skulle ju bli minst en timme sen totalt... Jag tog upp telefonen och ringde Terrassen. Trodde seriöst jag skulle få sparken.. Men icke. Väl på jobbet gick det ändå bra att jobba, och jag behövde inte ens jobba över tiden jag var sen :)

Så kl 20.00 var det bara raka vägen mot Nina och Kramfors igen! Förfesten bestod av mig, Nina, Gabbi, Anna, LillAnna, J. Berglund och Pimpen :D Dom kom på ett smeknamn åt mig också.. Småbyxa! Men det var tydligen bra, för småbyxor gick hem i Kramfors, haha! Pimpen stod definitivt för underhållningen och spriten också för den delen ;) När vi skulle dra oss mot Kramm skulle jag ta fram mitt körkort, för jag pallade inte ta med hela väskan för en ynka börs. Men jag kunde inte hitta den, totalt borta! Så jag ringde runt till mamma och Ronnie men ingen av dom hade nån aning. Vi for ändå ner till Kramm och så såg jag att det var Magda och JP som stod i entrén, länge sen jag såg båda kändes det som! Dom visste ju iaf att jag var över 18, så et var bara att betala och trippa in :D Nina drog med mig upp på scenen direkt typ! Sen stod vi där ett bra tag Vi kutade över till Gladan också, och använde en drinkbiljett :P Lyckades SJÄLVKLART hamna på kort där också, ser mupp ut! :P (Har lagt in det här nedanför)

Jaja, kvällen slutade med att jag och Nina drog på efterfest på bruket med några människor :P Somnade vid 6 på morgonen... men det var en lyckad kväll!

Av marremaja - 13 december 2007 22:35

Jag glömde berätta nåt väldigt viktigt igår (12/12). Då var det PRICK ett år sedan jag tog körkortet :D Det sjuka är att det känns som jag alltid haft det, skulle inte kunna tänka mig själv utan det ;)


Näe, åter till tv:n; TRAVELER

Ovido - Quiz & Flashcards