Alla inlägg den 17 augusti 2007

Av marremaja - 17 augusti 2007 00:25

Ikväll blev det filmkväll hos Tofflan och Mimmi var såklart närvarande också. Vi såg baseketball, riktigt jävla ful film fast bra också xD

Iaf, på vägen hem körde jag bakom Mimmihela vägen och sen när hon skulle svänga in till sig vid Statoil gasade jag förbi och tutade som ett tok, och fortsatte upp mot sjukhusrondellen i 70km/h, för JAG tycker att det borde vara det där, men det är 50km/h. Hur som helst svänger jag runt i rondellen i hög fart och kollade i backspegeln 1/4 sek och vad ser jag? EN POLISBIL! Den kom från samma håll som mig, vilket betyder att den förmodligen var bakom mig när jag körde i HÖG fart och även TUTADE utan anledning egentligen. Vad gör jag? Får hjärtat i halsgropen och börjar rabbla upp regler i mitt huvud. Får man tuta så där bara? Ska jag säga att jag trodde jag såg en kanin springa över vägen? Men hur ska jag förklara att jag körde för fort?! Säga att jag är rädd för kaniner? :S Polisbilen körde bakom mig en bra bit på riks 90 och jag antog att dom bara väntade på att hitta ett bra tillfälle att stanna mig, men så svängde dom in vid Vemyra. Tack och lov! (Btw, är det NÅN som vet varför det alltid kör omkring massa polisbilar vid den infarten? :P) Sen körde jag iaf väldigt lagligt resten av vägen hem... Och snart ska Mimmi bli polis. Undra hur många gånger hon kommer ha tålamod till att inte ge mig böter, hoppas på fler än noll xD


Nu är det sovdags! Börjar jobba 12 imorron, och jag behöver en massa sömn känner jag. :)

Ovido - Quiz & Flashcards