Alla inlägg den 5 oktober 2007

Av marremaja - 5 oktober 2007 17:46

Min familj är verkligen helt fucked up. Det här var inte första gången och säkerligen inte sista gången pappa fick mig att börja grina. Han klankar ner på mina framtidsplaner, och mina icke framtidsplaner. Han klagar på precis varenda liten detalj jag gör, t.o.m varför jag inte hade tagit nån pyttipanna än. BARA FÖR ATT JAG HAR SÅ JÄVLA ONT I KÄFTEN ATT JAG INTE ÄTER MED RACERFART...

Jag tror aldrig han har stöttat mig i nåt, om inte han har kommit med idén först och jag har nappat.. vilket inte är ofta. Vi hade en lång diskussion vid matbordet, och när mamma sa att hon tyckte vi skulle hålla käften hade bara det roliga börjat. Pappa anser att jag har blivit hjärntvättad.. för att jag vill flytta till Sundsvall! Nädu, inte fan tänkte jag vara tyst då. Det hela slutade med pappas fina fras som blev för mycket.

"När tänker du gå nån utbilning så du kan skaffa dig ett riktigt jobb?!"


Han kan gå och dö. Jag hatar allt som har med han att göra. Bara för att jag inte har samma jävla vision i livet som han har så gör det mig till en dålig person. Alla hans jobbförslag kan han köra upp i arslet. Jag tänker inte köra lastbil, inte måla hus, inte bli snickare eller nåt av dom jobb som det behövs folk på. Aldrig i livet. Jag vill ha ett jobb där jag får träffa människor och vara social. Resturangbranschen trivs jag faktiskt riktigt bra i tack vare det. Och jag skulle även kunna tänka mig jobba i en klädaffär tex. Men ändå är det mycket mer socialt att jobba på en restaurang. Vad är det för fel på det? Så jävla dåligt tjänar jag inte nu som han vill få det att låta.


När jag lämnat matbordet gick jag hit och satt tyst för att höra vad mamma och pappa pratade om efteråt. Mamma försvarade mig och pappa var lika DUM I HUVET som vanligt.

Pappa: varför går det aldrig att ha ett vanligt samtal med Marianne?

Mamma: Men du lär dig ju aldrig.. Du pratar med henne på samma sätt varje gång och det blir alltid samma reslutat.

Pappa: (nånting om att jag är så jävla konstig)

Mamma: Du är som en gammal jävla hund. Du kan inte lära dig. Men du måste ÄNDRA PÅ DIG. Tänk dig att det är din arbetskompis eller nåt du pratar med när du ska prata med henne.

Pappa: Ja, jag pratar med dom som jag pratar med henne.

Mamma: Jasså, så om nån av dom skulle säga att han tänkte flytta till Sundsvall skulle du börja skälla på han och fråga hur det ska gå och varför han inte skulle söka nåt jobb?

Pappa: Men Marianne kan ju inte säga att hon tänker flytta till Sundsvall bara. Då antar jag ju att hon bara tänker flytta dit och inte skaffa nåt jobb.



Mamma: Men varför vill du inte att hon ska flytta till Sundsvall då? Du som säger att du själv har bott där. Vad är det som är så dåligt med Sundsvall?

Pappa: Jag har väl inte sagt att det är nåt dåligt med Sundsvall?!

Mamma: Jo det har du väl. Du frågar "vafan hon ska dit och göra?"

Pappa: Nä, det är ni som misstolkar vad jag menar. Men jag hade iaf ett jobb där, det var därför jag flyttade dit.

Mamma: Ja, men om du stöttade henne och kunde säga "Men va kul, behöver du hjälp att hitta nåt jobb?" så skulle hon INTE reagera som hon gör.


Ni som har träffat min pappa mer än en gång kanske kan höra det lilla samtalet själv i erat huvud. Ni som inte har träffat han så många gånger tycker förmodligen inte att det låter så jävla illa, men det är det. Tro mig.

Egentligen har jag räknat ut pappa ur mitt liv för flera år sedan, men ändå är det bara han som får mig att gråta. För även om jag tror att jag skiter i han fullständigt är det aldrig kul att höra sin egen pappa gnälla på allt man gör. Jag lovar att om jag inte hade haft ett jobb nu skulle det ha varit tusen gånger värre, jag menar, det är ju inte ens bra nu när jag har ett. I själva verket borde han väl stötta mig i alla lägen, eller? Kan han inte bara låta mig vara ifred, märker han inte att jag bara pratar med han när han "försöker" pratar med mig? Så jävla seg i huvet.


And it's too late to apologize.

Av marremaja - 5 oktober 2007 17:09

Såg en riktigt ful bil på vägen till Ronnie som jag var tvungen att ta kort på !


Det är en Volvo med reg. BMW :D

Av marremaja - 5 oktober 2007 16:58

Nädu, ingen bil blev det fixad. Drog istället till Ronnie och hämtade min "betalning" sen jag hämtade han i Kramfors igårkväll. Fick 12 alkoläsk, men sen drack den jäveln upp en av mig :P Men det räcker nog ändå. Ska inte dricka fler än 6 st imorron, om ens det :)

Nu hoppas jag på middag snart, inte för att jag är hungrig men jag vill ändå käka.. Har fått en konstant och väldigt irriterande huvudvärk sen dom spände tandställningen. Ibland tänker jag inte på den, men sen hugger det till.. Så nu hoppas jag iaf att den ska bli lite bättre av mat :)


Haha, jag har verkligen världens jobbigaste katt :) Morris hoppar alltid upp i mitt knä när jag sitter vid datorn, alltid! Sen ligger han här och mår gått medans jag knappt kan skriva och blir nerhårad till max. Tror han har släppt sig nu också.. uuuh :S

Av marremaja - 5 oktober 2007 14:56

Min lediga dag är inte så jävla ledig. Har varit på stan.. hämtat ut körkortet (weeiii), köpt en kalender + penna, letat efter vinterskor (dock i onödan för jag hittade inga).. hmm.. och köpt balsam och såna nödvändiga saker.

Nu har jag en massa andra saker att göra, men det låter frestande att bara dra iväg till Ronnie och supa istället faktiskt. Men, nej. Jag måste vara duktig nu och gå ut, tvätta pappas gamla bil, fota den och lägga ut på blocket för säljning.

Ovido - Quiz & Flashcards