Alla inlägg under oktober 2007

Av marremaja - 16 oktober 2007 03:23

Den här tiden orkar jag inte tänka ordentligt. Har skrivit ett fult inlägg på lunar, för jag kom plötsligt på hur mycket jag hatälskar det stället. Egentligen har ju lunar bara gett mig bra grejer; Jens, Olof, Petri. Men samtidigt hatar jag lunar för att allt är så jävla fejk där. Finns det nån seriös människa (i min ålder) som använder lunar flitigt och endast i seriöst syfte?


Emelie kanske? ;)


Min poäng är ändå att dom flesta inte gör det..

Av marremaja - 16 oktober 2007 02:13

Fy fan, jag skulle aldrig kunna göra en plastikoperation. Spruta in botox, förstora läpparna, fixa kindbenen, förminska näsan, göra ögonlyft, fettsuga mage, lår, armar.. palla?!  Har kollat på två olika progam nu om det på tv:n. Jag menar, visst jag är inte 100% nöjd med hur jag ser ut, men om jag VERKLIGEN ville gå ner i vikt tex skulle jag ju träna. Nu orkar jag bara inte ;D Och det finns småsaker jag stör mig på i mitt ansikte tex, men det här är ändå hur jag sett ut hela mitt liv och man hör ju aldrig nån annan än sig själv klaga. Sen finns det kanske personer som alltid har mått dåligt över sitt utseende, men jag tror ändå inte att alla skulle må bättre bara för dom operar sig.. det sitter nog djupare än så. Men vad vet jag.

Jag stör mig iaf nå jävulska på dom som egentligen vet att dom ser bra ut, men ändå ska hålla på att klaga hela tiden.


Haha, nu när jag tänker på det är det iofs en slags "skönhetsoperation" jag ska göra med käken. Den är nog det jag har mest komplex över i ansiktet. Jag har alltid fått höra att den är opropotionerlig, och det vet jag att den är. MEN jag gör inte operationen för att jag ska bli snyggare, egentligen ville jag inte göra den alls. Anledning är att jag kan få problem i framtiden om jag låter den vara. Hur som helst, det är nog det närmaste en utseendeoperation jag nånsin kommer.

Av marremaja - 15 oktober 2007 22:47

Mamma ringde vid 12 tiden idag när jag låg och sov. Hon lär väldigt lugn när hon berättade att hon hade fått sladd med bilen på väg till jobbet i morse och farit ner i diket precis mellan fartkameran och en gatulampa. Jag frågade hur det hade gått egentligen?! Men det hade tydligen gått bra, inget på bilen hade gått sönder och hon kände inget. Men när hon kom hem i eftermiddag så hade hon väldigt ont i ryggen, det hade kommit efter ett tag. När hon hade ringt sjukhuset hade dom bara sagt åt henne att käka Alvedon och sedan komma till sjukhuset nån annan dag i veckan. Jag hoppas verkligen att det inte blir nåt allvarligt av det där. Fattar inte varför pappa prioriterade nåt annat "oviktigt" framför att hjälpa mamma byta till vinterdäck. Men sin egen bil hade han all tid i världen för. 

Mammas bil är riktigt läskig att köra nu. Fy fan..

Av marremaja - 14 oktober 2007 22:00

När jag tänker tillbaka på festdagen igår får jag ett leende på läpparna. Jag kommer äntligen ihåg varför jag älskar att festa så mycket. En kväll utan minnesluckor, utan massa pinsamheter, DET är vad jag älskar. En kväll där jag har hjärnan i behåll och bara dansar och pratar med trevligt folk. Sen vet jag ju ändå att jag inte är snyggast på dansgolvet t.ex, men det skiter jag fullständigt i, för jag har så förbannat kul där!


Som sagt, gårdagen var verkligen perfa. Jobbet - hem - duscha - få skjuts till stan (hatar att inte ha egen bil) - dra en konstig jävla historia för mamma som vanligt - bli hämtad av Emelie - lägga munkarna i en burk. SEN började det hela! Emelie blev typ överlycklig när hon fick veta att det inte bara var hon som inte hade sminkat sig eller fixat håret. Det är det bästa med att förfesta bara två, då kan man göra sig iordning samtidigt som man dricker.. När vi var klara och bara hade våran alkohol att äta hamnade vi på toagolvet hos Emelie, utan att vi egentligen tänkte på det. ;) Oscar kom dit efter ett tag, så jag och Emelie jävlades lite med han om dagen innan, hähä. Klockan drog iväg utav bara farten så plösligt var vi på gång ner till stan och snart stod vi utanför Valvet, planen var att jag skulle handla upp mitt presentkort och Emelie skulle också köpa drinkar. Sagt och gjort. Vi blev även bjudna på en cider var, huga. Det slutade med att Emelie ville "gå på toa". Så vi dumpade killarna och satt inne på toan och syndade, hahaha. Inget snuskigt menat....

Sen flydde vi till bowlingen, var riktigt jävla kul där. När det inte är mycket folk där är det inte så kul, men bara det är lite mer än lite så är det kung, oftast :) South & Maine spelade. Jag och Mimmi stod längst fram ett tag bredvid en headbangande Toffe. Under tiden gjorde Emelie allt i sin makt för att få handla i baren utan resultat. Resten av kvällen var vi på dansgolvet typ, jag slängde en mördarblick och så drack vi också :D Jag hade verkligen skitkul. När krogen stängt hamnade vi med Toffe, Jesper, Jssn och Jonsson. Vi drog på Maggies och käkade kebab och under den tiden hade Ele hunnit somna, jag som skulle sova hos henne. Jag följde iaf med strömmen och så hamnade vi hos Jesper. Det första han gör är att ta av alla kläder utom kallingarna och kutade omkring. Dock hade jag inte tid att prata med alla till kl 8 på morgonen eftersom jag skulle jobba idag. Tydligen missade jag massa roliga saker, men jag överlever nog ändå ;)

 Imorse, eller vad man säger när klockan är 12.30 så gick jag och Emelie hem till henne. Jag bytte om och sen åkte jag taxi (Emelie) ner till bowlingen. Jag och Ele käkade upp munkarna som mamma skickade med igår. Jävligt bra frukost med en munk och en cola.


Well well, nu sitter jag här hemma i pyjamas och njuter. Imorron är jag ledig :D Dock kan jag inte göra nåt ändå eftersom jag inte har nån bil :S Men dagen kanske bjuder på nåt kul ändå, man vet ju aldrig ;)


Jag och Emelie är olydiga..

Av marremaja - 12 oktober 2007 01:07

Idag har den kommit. Den vita kalla snön. Vill inte, inte än.. skulle vara kanon om den kunde vänta liiite längre. Men icke.

Aja, har varit en bra dag. Jobbet var nice, sen fick jag träffa Eles "bästisar" från Ungern och sedan hälsade Emelie på, vi pratade en massa som vanligt, garvade och jag läste ur mina gamla dagböcker från den gamla goda tiden då jag var kär xD


Imorron är det filmkväll som gäller!


Kund: Häll på lite mer sås..

Kocken: Du vill bli rund du.

Kund: Ja, du har väl hört hur det är? Kvinnan säger ju att det är inte korven man blir tjock av utan det är såsen.

Jag: ....

Kocken: Men hon är ju för liten för att höra sånt där nu

Jag: Mäh

Av marremaja - 11 oktober 2007 00:32

Jag följde med Emelie till en av hennes kompisar ikväll. Vi kollade på halva Heroes och sen hyrde vi The number 23... woohaa. Jag gillade den även om det var lite klurigt att fatta allt ;) Det blev en riktig svullarkväll, men det var nice. Nu ska jag se klart andra delen av Heroes och sen bums i säng!

Av marremaja - 10 oktober 2007 17:29

Var in på Winterqvist (eller hur dom stavar) idag och bad dom kolla vad som  egentligen är fel på min lilla Fjutten. Det visade sig att min katalysator är helt trasig.

Jobbkille 1: Ska du köpa en helt ny kommer det kosta omkring 4000-6000 kr.

Jag: Då kan jag lika gärna köpa en ny bil!


Hur som helst kom dom fram till att det ändå skulle kunna kosta 2000 bara med installering, eller vad man säger, också. Jag ringde mamma och pratade med henne men vi båda tycker att det är lika bra att inte slänga ut mer pengar på Fjutten.. Det har varit så mycket problem med han på sistone ändå. :(

Jobbkille 2: Så då har du en Ford till salu då?

Jag: Jaa, vill du köpa den?! :D


Tyvärr nappade han inte på att köpa Fjutten. Men men, nu ska jag gå in på blocket och leta efter en ny bil, känns jättehemskt. Fjutten som har varit i familjen ändå sen Ele tog körkortet..


Jobbkille 3: Så det blir inget då?

Jag: Ne, jag skiter nog i det...

Jobbkille 3: Du gasar tills det rasar då :)


Nån som vill köpa han billigt?!

Av marremaja - 10 oktober 2007 01:52

Min bil har pajjat. Gasen tar i princip inte... om jag kör på raksträcka och gasar det som går får jag inte upp den i mer än 80km/h. HUR SKA JAG ÖVERLEVA?!

Och varför måste det hända just nu? Jävla skit..

Ovido - Quiz & Flashcards