Alla inlägg den 19 november 2007

Av marremaja - 19 november 2007 23:42

Vad vore gömma sprit i all sin glans, om inte mina föräldrar fanns?


Dagens tema i bloggen är då alltså 40% sprit.

Min gömma för spriten har alltid varit perfekt; i min "partryggsäck" under sängen. Fram tills nu när jag bytte rum... Det finns egentligen en väldigt lång historia bakom det, men för att göra den kortare så hade jag 2 st 7:or sprit, en halvliters Bailys och två små nånting i ryggsäcken.. OCH ALLA VAR TOMMA. (OBS, endast spriten var uppdrucken av moi).

Hur som helst skulle mina föräldrar vara snälla och sätta upp min spegelvägg när jag inte var hemma, och lyckades då hitta ryggsäcken med de tomma flaskorna. OH NO, mitt barn är alkolist! Pappa ansåg att jag var alkis första gången han fick reda på att jag hade druckit iofs, så nu stärktes väl bara hans "bevis". Även att han hittade min oöppnade 40% sprit som jag av nån väldigt dum anledning lagt i en handväska och tryck in under huvudkudden samma dag. Där borde väl inte föräldrar kolla? Jo då, pappa skulle ju såklart bädda min förbannade säng.

Så nu, bara för att rädda mig själv från dessa monster till föräldrar, har jag satt upp en strategi. Jag har all alkohol som är oöppnad framme synligt (alltså en flaska), och resten har jag kastat äntligen. Sen har jag lagt två tomma Colaflaskor och satt en fin lapp i partyryggsäcken som det står "FUCK YOU! För att ni rotar i mina saker. /Marre" på... Det borde väl hjälpa?! :D


Det enda som är bra är iaf att mamma verkar acceptera att jag dricker, jag förklarade även för henne varför jag hade flaskan; Gör man sina egna drinkar blir det ju billigare, det betyder inte att man dricker mer.

Nu var jag kanske så förut, men som sagt, jag har lärt mig dricka duktigt på riktigt nu.


Over and out.

Av marremaja - 19 november 2007 13:38

Jag kommer nog aldrig skaffa ett jobb där jag måste jobba VARENDA helg igen... Ville bara säga det.


Nu ska jag läsa Cosmopolitan.. :P

Ovido - Quiz & Flashcards