Alla inlägg den 22 november 2007

Av marremaja - 22 november 2007 21:03

Jag läser tidningen... Och där står det allt för ofta om unga tjejer som mår piss. Egentligen är jag inte alls förvånad över att antalet ökar för varje år. När jag och mina vänner gick på högstadiet så var ingen av oss speciellt påverkad av hur alla andra i världen såg ut. Jag vet att jag inte var det iaf. Jag hade dom kläder jag ville (vilket ofta var ruifkläderna) och sket i att fixa håret om jag inte orkade (i princip jämt :P). Och så vitt jag vet var det ingen som såg ner på mig p.g.a det. Vem fan bryr sig liksom?! Jag brydde mig inte om hur alla andra såg ut heller.

Jag bryr mig för den delen inte så mycket nu heller.. Men nu för tiden "måste" ju alla vara så jävla perfekta! Och dom som kanske inte har råd att köpa dyra kläder och smink och allt vad det är, mår dåligt över det.

MEN VAD ÄR DET ATT MÅ DÅLIGT ÖVER EGENTLIGEN?

Sen är det ju massa annat också.. "Jag måste har pojk/flickvän, jag måste festa och dricka alkohol, jag måste vara som alla andra". Jag hade min första pojkvän i nian, första gången jag ens smakade alkohol var andra terminen av 9:an. Men nej nej, nu ska man börja dricka när man går i 7:an, eller tidigare t.o.m, och bli dyngrak. Hej rykten.

Nu låter väl jag som alla andra, men jag tror verkligen att det kommer från tv och tidningar allt jävla skit. Det är synd, väldigt synd.


Så här snygga var Emma, jag och Emelie i 9:an.. eller var det 8:an? :P

Ovido - Quiz & Flashcards